A vasút gazdasági célok miatt épült, személyszállítás a vonalon tudomásom szerint nem volt. A Kartal és Magyalospuszta környéki terményeket szállították Aszód vasútállomására, ahol átrakodták a nagyvasúti kocsikba. Magyalospuszta jelenleg nem létező település, csak egy temető és egy templomrom (?) jelzi valamikori voltát. Amikor létezett, akkor is legfeljebb néhány háza lehetett. Ugyanígy a kisvasút sincs már meg, az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció megkongatta a vészharangot felette, majd a sírját is megásta. Aszód és Verseg határában még fel lehet fedezni az egykori töltést, a többi helyen szétszántották, vagy a talaj erózió semmisítette meg.
A kisvasút vonala egy térképrészleten.
Járművek
C50 3700 sorozat
GV 3737
GV 3744
GV 3757
GV 3773
GV 3791
C50 5700 sorozat
GV 5726
Más mozdonyok:
B26 3403
238
GV 211
GV219
Járműlista: kisvasút.hu
Leírás: atidas
A leírás a jövőben bővülni fog! :-)
jobbító szándékkal :-)
VálaszTörlésa kisvasút már a háború előtt is üzemelt, 1947-ben államosították, majd 1949-ben került a gazdasági vasutak irányítása alá.
nem a kocepció okozta a vesztét, 1962. dec 31-ig üzemelt, az ág kartal és magyalos között tovább kívánta üzemeltetni, de egy év múlva ezt a szakaszt is felbontották.
nem csúcsfordítón kapaszkodott fel az aszódi állomásról, szerpentinezett.
személyszállítás a mai hármas főút és magyalos között zajlott, az állami gazdaságok dolgozói utaztak a vonalon.
teherszállítás terén aszódra cukorrépa, visszaúton az ág és a kartali tüzép terményeit fuvarozta a vasút.
Köszönöm a kiegészítést! :-)
Törlés