Üdvözlet!

Köszöntök minden ide tévedő látogatót! Remélem megtalálja amit keres, vagy más, érdekes témát! Kellemes nézelődést kívánok!

2012. január 27., péntek

ZSCS 746-os sorozat


ZSCS 746


ZSCS 746 001 Losonc 2009 07.21. (Vlaky.net)



 Egy vadonatúj mozdony 746 001-7, amelyet a ZOS Zvolen állított elő. Szerepelt a 2009-es brnói vásáron is. A 746-os mozdony sorozat egy négytengelyes, asszimetrikusan kialakított egy vezetőfülkés dízel-villamos mozdony. A vezetőfülke két oldalán egy rövidebb hátsó, és egy hosszabb első motorház található, az asszimetrikus elrendezésnek köszönhetően. Az első hosszabb motrorházban a főgépcsoport és a főüzemi berendezések találhatók, még a hátsó rövidebb motortérben a kiegészítő, vagyis a segédüzemi berendezések vannak felszerelve.

Főbb adatok:
Gyártó:   ZOS Zvolen
Gyártás kezdete: 2009  
Nyomtávolság:  1435 mm
Tengely elrendezés: Bo' Bo'
Önsúly:          66,5 t
Max. sebesség:  90 km/h
Ütközők közötti hossz: 13 820 mm
Szélső tengelytáv:  6700 mm
Forgóváz tengelytáv:  2400 mm
Dízelmotor típus:   Caterpillar 3508 B SCAC
Motorteljesítmény: 970 kW
Névleges fordulatszáma: 1800 1/perc
Teljes terhelésnél fogyasztás:  202,7g/ kWh
Erőátvitel: Villamos (AC/DC)


Egy félkész 746-os a ZOS-ban



Rövid leírás:
Az új 746-os sorozat a régebbi 742-es mozdonysorozat felújított/átépített változata. A Csehországból vásárolt selejtezés elött álló gépeket a ZSCS (Cargo Slovakia a.s.) vásárolta meg,hogy legyen olcsó és korszerű mozdonya. A régi 742-esekből csak az alvázat és a forgóvázakat használták fel újra, minden mást kidobtak. A vontatómotorokat felújították,melyek típusa: TE 005. A villamos erőátvitel váltakozó-egyenáramú (AC/DC). A forgóváz és a főkeret között elhagyták a régi kapcsolatot és új, gumirugós felfüggesztést alkalmaztak.



A mozdony forgóváza



A mozdonyba Caterpillar erőforrást építettek be, aminek teljesítménye: 1000 kW, fordulatszáma: 1800 1/perc (névleges). Rugalmas kapcsolattal a főgenerátorral van egy keretre építve. A generátor típusa:  1FC2 454-4 BO 92-Z , Teljesíténye: 810 kVA. (Ugyanez a főgépcsoport van a 736-os sorozatú mozdonyokban is). A mozdony Dako DK-GP fékrendszerrel van ellátva, ami kiegészül a villamos fékkel és az éberségi berendezéssel. A főlégtartályok a korábbitól eltérően a mozdony alvázára hosszirányban a két forgóváz között az üzemanyagtartály felett lett elhelyezve.






A fülkében a vezetőállások a menetirány szerinti jobb oldalon lettek kialakítva, átlósan. Ergonómikusan berendezett vezetőálások és állítható ülés, valaint kézmosó segíti a vezetőt a munkájában. A fülke légkondicionáló berendezéssel is el van látva, ami a tetőre van felszerelve, így a mennyezetre szerelve fúj be hűvös, vagy meleg levegőt. A vezetőasztalon kézreállóan lettek elhelyezve a kapcsolók és szabályzó joystic-ok. A vezetőfülkéből közvetlenül ki lehet jutni a motorház mellett kialakított járdákra a menetirány szerinti bal oldalon elhelyezett ajtókon keresztül.
A mozdonyt ellátták számítógépes vezérléssel is,melynek kijelzője, kezelőszerve a vezetőasztal bal oldalán lett elhelyezve. A Fülkében a hosszú motorház felöli oldalon van elhelyezve a dízelmotor vezérlő panel, amelyen van hidegindító nyomógomb a téli könnyebb beindításhoz, mérő órák,(hűtővíz hőfok, olajnyomás, stb), valamint diagnosztikai berendezés amely a motor üzemét felügyeli.
Világítás:  a mozdony elején alul egy-egy hagyományos fényszoró van, alattuk egy-egy LED-es fényszoró lett kialakítva. A Motorház tetején elöl középen egy darab halogén fényszoró van elhelyezve. A hagyományos két alsó fényszórót vörös fényre át lehet kapcsolni.
A mozdony elején kettő darab ütköző, kettő darab főlégtartály, és kettő darab fővezeték tömlő csatlakozás, valamint egy-egy  UIC 18 pólusú távvezérlési csatlásfej van elhelyezve. Mivel a mozdonyok eredetileg sem rendelkeztek vonatfűtő berendezéssel,és a megrendelő is a teher szállítmányozási vasút, így ezeken a mozdonyokon sem lett kialakítva ilyen berendezés.

ZSCS 746 002 eleje a rövid motorház felől. (Vlaky.net)


A mozdonyok jelenleg 16 darabos flottát alkotnak és mind Zólyomba van állomásítva, ahol a környező vonalakon tolatós tehervonatokat, kissebb tehervonatokat továbbítanak, valamint állomási tartalék-szolgálatot látnak el, de két mozdony szinkron üzeme esetén nagyobb tehervonatokkal Ruttkáig, vagy Kassáig is eljuthatnak.



A mozdony fülkéjének részlete




A mozdony motorvezérlő panele




A főlégtartály és a 4000 literes üzemanyagtartály





A fülkében elhelyezett kézmosó



ZSCS 746 003 Podrecany-nál tehervonattal (Vlaky.net)




ZSCS 746 003 Füleken 2010, 04.02-án. (Vlaky.net)



Forrás: Zeleznicne.info
Kiegészítette: atidas

.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése